22 februarie 2017

Călătoria înapoi la Dumnezeu




1.  Poţi oare să fii separat de identificarea ta şi să fii într-o stare de pace? Disocierea nu e o soluţie, ci o idee delirantă. Deliranţii cred că adevărul îi va asalta, şi nu îl recunosc pentru că preferă delirul. Considerând adevărul ceva ce nu vor să aibă, ei îşi percep iluziile care blochează cunoaşterea. Ajută-i oferindu-le mintea ta unificată în numele lor, după cum ţi-o ofer şi eu pe a mea în numele alei tale. Singuri, nu putem face nimic, dar minţile noastre îngemănate se contopesc într-un tot a cărui putere depăşeşte cu mult puterea părţilor lui separate. Nefiind separată, Mintea lui Dumnezeu e stabilită într-a noastră şi ca a noastră. Această Minte e de neînvins pentru că este neîmpărţită.

2.  Voia neîmpărţită a Fiimii e desăvârşitul creator, fiind întru totul după asemănarea lui Dumnezeu, a Cărui Voie este. Nu poţi fi scutit de ea dacă vrei să înţelegi ce este şi ce eşti. Prin credinţa că voia ta e separată de a mea, te scuteşti de Voia lui Dumnezeu care e totuna cu tine. A vindeca însă e tot a întregi. De aceea, a vindeca înseamnă a te uni cu cei ce sunt ca tine, pentru că perceperea acestei asemănări înseamnă să îţi recunoşti Tatăl. Dacă desăvârşirea ta este în El şi numai în El, cum poţi să o cunoşti fără să Îl recunoşti pe El? Să Îl recunoşti pe Dumnezeu înseamnă să te recunoşti pe tine. Nu există separare între Dumnezeu şi creaţia Lui. Îţi vei da seama de asta când înţelegi că nu există separare între voia ta şi a mea. Lasă Iubirea lui Dumnezeu să se răsfrângă asupra ta prin acceptarea mea de către tine. Realitatea mea este a ta şi a Lui. Unindu-ţi mintea cu a mea, arăţi că eşti conştient de faptul că Voia lui Dumnezeu e Una singură.

3.  Unitatea lui Dumnezeu şi a noastră nu sunt separate, pentru că Unitatea Lui o cuprinde pe a noastră. A te uni cu mine înseamnă a restabili în tine puterea Lui pentru că o împărtăşim. Îţi ofer doar recunoaşterea puterii Lui în tine, dar în asta stă tot adevărul. Unindu-ne, ne unim cu El. Slavă
uniunii lui Dumnezeu şi a sfinţilor Lui Fii! În Ei e toată slava pentru că sunt uniţi. Miracolele pe care le facem mărturisesc Voia Tatălui pentru Fiul Lui şi bucuria noastră de-a ne uni cu Voia Lui pentru noi.

4.  Când te uneşti cu mine, te uneşti fără eu, pentru că am renunţat la eu în mine şi, de aceea, nu mă pot uni cu al tău. Uniunea noastră este, aşadar, modul de-a renunţa la eu în tine. Adevărul din noi doi e mai presus de eu. Succesul de-a transcende eul ne este garantat de Dumnezeu, iar eu împărtăşesc această încredere pentru noi doi şi noi toţi. Eu readuc pacea lui Dumnezeu tuturor copiilor Lui pentru că am primit-o de la El pentru noi toţi. Nimic nu poate birui voile noastre unite pentru că nimic nu o poate birui pe a lui Dumnezeu.

5.  Vrei să cunoşti Voia lui Dumnezeu în ce te priveşte? Întreabă-mă pe mine, care o cunosc pentru tine, şi o vei găsi. Nu îţi voi refuza nimic, după cum nici Dumnezeu nu îmi refuză nimic. Călătoria noastră e, pur şi simplu, călătoria înapoi la Dumnezeu, Care este casa noastră. De câte ori se insinuează frica în orice punct al călătoriei către pace, de vină este eul, care a încercat să vină şi el cu noi şi nu poate. Simţindu-se înfrânt şi furios din cauza aceasta, eul se consideră respins şi devine răzbunător. Eşti invulnerabil la răzbunarea lui pentru că sunt cu tine. În această călătorie, m-ai ales pe mine tovarăş de drum în locul eului. Nu încerca să ţii de amândoi, căci vei încerca să mergi în direcţii diferite şi vei rătăci drumul.

6.  Drumul eului nu e al meu, dar nici al tău nu este. Spiritul Sfânt are o singură direcţie pentru toate minţile, iar cea pe care mi-a predat-o mie e a ta. Să nu Îi pierdem din vedere direcţia prin iluzii, căci numai iluziile unei alte direcţii o pot ascunde pe cea pentru care vorbeşte în noi toţi Vocea lui Dumnezeu. Niciodată să nu îi acorzi eului puterea să împiedice călătoria. Nu are aşa ceva, căci călătoria e drumul spre ce e adevărat. Lasă toate iluziile în urmă şi treci de toate încercările eului de-a te reţine. Eu merg înaintea ta pentru că am depăşit eul. Ia-mă, aşadar, de mână, pentru că vrei să depăşeşti eul. Puterea mea nu va lipsi niciodată şi, dacă alegi să o împărtăşeşti, o vei face. O dau de bunăvoie şi cu voioşie, pentru că am nevoie de tine tot atât cât ai şi tu de mine.

*** “A Course in Miracles”   *** Călăuza spre mântuire


Cristosul din tine nu sălăşluieşte într-un trup. Şi totuşi, El e în tine. De aici trebuie să rezulte că nu eşti într-un trup. Ce e în tine nu poate să fie în afară. Şi e clar că nu poţi fi separat de ceea ce e tocmai nucleul vieţii tale. Ce îţi dă viaţă nu poate sălăşlui în moarte. Nici tu nu poţi. Cristos e încadrat într-o ramă de Sfinţenie al cărei singur scop e să Îl facă manifest celor ce nu Îl cunosc, ca să îi cheme să vină la El şi să Îl vadă unde au crezut că sunt trupurile lor. Trupurile lor vor dispărea atunci, ca Sfinţenia Lui să poată fi înrămată în ei.