13 iunie 2017

Un Curs în Miracole – Destăinuiri




Iată ce ne dezvăluie Paul Ferrini – în CHRISTUL CEL VIU

„Cu aproximativ cincisprezece ani în urmă, am început să aud o voce care îmi tot spunea: „Vreau să mă recunoşti”. La vremea aceea, predam Un Curs în Miracole, dar mă simţeam stingherit când le spuneam oamenilor că materialul provenea de la Iisus. Nu doream să fiu considerat un fel de creştin fanatic, care propovăduieşte cuvintele Bibliei, mai ales pentru că educaţia mea era exact opusă.

Crescut ca un ateu care cercetează totul din punct de vedere raţional, am fost atras de Un Curs în Miracole datorită complexităţii şi frumuseţii sale spirituale. Mi s-a părut că acest Curs trece de orice explicaţie literară a Evangheliilor, pentru a dezvălui esenţa învăţăturilor lui Iisus. De asemenea, el creează un cadru conceptual foarte cursiv şi de o profunzime psihologică reală. Pentru prima dată mi s-a părut că învăţăturilor simple, centrate pe inimă din Noul Testament, li s-a găsit o semnificaţie psihologică pe măsura lirismului şi forţei lor spirituale.

Ca rezultat al muncii mele cu acest material şi al respectului crescut faţă de acesta, mă acordam din ce în ce mai mult la spiritul lui Iisus. Fără a fi conştient de asta, am început să cultiv o relaţie cu el. El devenise prietenul, confidentul, cealaltă jumătate a unui dialog interior ce cuprindea o învăţătură care a început să rezoneze profund cu celulele mele.

Atunci când am auzit vocea spunându-mi: „Vreau să-mi recunoşti existenţa”, nu am avut niciun dubiu în ceea ce priveşte identitatea celui care-mi vorbea. Totuşi, am amânat acea recunoaştere pentru mult timp. Trebuia să mă obişnuiesc cu ideea de a avea o relaţie cu cineva care nu era într-un corp, cu cineva care era privit de ceilalţi ca un Dumnezeu. Şi mai trebuia să-mi depăşesc furia faţă de ceea ce devenise creştinismul.

Într-un sfârşit, am făcut ce îmi cerea şi între noi s-a creat o legătură care mi-a permis să capitulez necondiţionat în faţa învăţăturilor lui, într-un mod în care, altfel, nu ar fi fost posibil. Şi asta m-a ajutat să devin un purtător de cuvânt al acestor învăţături, în felul meu unic de exprimare. A urmat scrierea câtorva cărţi. Mulţi dintre voi – cei care citiţi cuvintele scrise aici – le veţi transmite altora concepte pline de putere, într-o manieră proprie. Aceasta este frumuseţea unei asemenea misiuni spirituale.”

Dependent de Spirit – Un drum radical către descoperirea iubirii de sine şi a miracolelor – Gabrielle Bernstein

Călătoria pe care o intreprindem împreună este înlocuirea întunericului cu lumina, a ignoranţei cu înţelegerea. Nimic din ceea ce înţelegi nu poate fi înfricoşător. Numai în întuneric şi în ignoranţă percepi ceva ce te înfricoşează şi te fereşti de el, retrăgându-te într-un întuneric şi mai mare. Şi totuşi, doar ceea ce este ascuns poate să înfricoşeze – şi nu prin ceea ce este, ci prin însuşi faptul că este ascuns.
Un Curs în Miracole

„În călătoria mea către iubirea de sine, principalul ghid care m-a însoţit a fost Un Curs în Miracole. Cursul este un program de auto-educaţie, care pune accentul pe exerciţii practice, cu ajutorul cărora poate fi depăşită frica, în toate domeniile vieţii. Sistemul de gândire unic, al Cursului, foloseşte iertarea ca mijloc de a ajunge la pacea sufletească şi ca ghid către fericire.

Lecţiile Cursului m-au învăţat să-mi privesc viaţa şi felul în care trăiesc, dintr-o cu totul altă perspectivă. Am învăţat că majoritatea lucrurilor de care îmi era frică nu erau deloc înfricoşătoare, iar multe dintre ele nu erau nici măcar reale. Am învăţat că frica este, pur şi simplu, o iluzie care are la bază experienţele trecutului – şi pe care le proiectăm şi în viitor.

În timp, am început să mă eliberez de acele frici şi am avut parte de transformări miraculoase. Această înţelegere a stării de fapt a lucrurilor a fost revelatorie, deoarece m-a făcut să conştientizez că mă puteam elibera de toate tiparele fricii pe care le aveam, atâta vreme cât mă ţineam de programul Cursului.

Am deschis cartea la Prefaţă şi am citit:
Acesta este un curs în miracole. Este un curs obligatoriu. Doar timpul pe care i-l vei acorda este la alegerea ta. Cursul nu îşi propune să te înveţe despre semnificaţia iubirii, aceasta fiind mai presus de ceea ce poate fi predat. El îşi propune, în schimb, să înlăture blocajele care te împiedică să fii conştient de prezenţa iubirii, care este moştenirea ta de drept.

Acest pasaj mi-a dat fiori. Găsisem exact ceea ce căutam – un ghid pentru înlăturarea mizeriei care mă împiedica să ajung la pace lăuntrică şi la iubire. În acel moment mi-am făcut promisiunea că voi deveni un discipol şi un maestru al Cursului – un angajament sacru, ce avea să-mi schimbe viaţa, în Curs se afirmă că misiunea sa în ceea ce te priveşte este fericirea şi liniştea.”

În continuare Povestea lui Helen ...


Cristosul din tine nu sălăşluieşte într-un trup. Şi totuşi, El e în tine. De aici trebuie să rezulte că nu eşti într-un trup. Ce e în tine nu poate să fie în afară. Şi e clar că nu poţi fi separat de ceea ce e tocmai nucleul vieţii tale. Ce îţi dă viaţă nu poate sălăşlui în moarte. Nici tu nu poţi. Cristos e încadrat într-o ramă de Sfinţenie al cărei singur scop e să Îl facă manifest celor ce nu Îl cunosc, ca să îi cheme să vină la El şi să Îl vadă unde au crezut că sunt trupurile lor. Trupurile lor vor dispărea atunci, ca Sfinţenia Lui să poată fi înrămată în ei.